Bezglutenowe kokosanki z bananem

bez-glutenu bez-cukru bez-laktozy

Bezcukrowa, bezglutenowa i niskotłuszczowa propozycja na coś słodkiego. Kokosanki z dodakiem banana (który sprawia, że pozostają wilgotne bez użycia dużej ilości tłuszczu) powinny szczególnie zasmakować dzieciom, jako zdrowa przekąska i alternatywa dla kupnych słodyczy).

IMG_9729 obrobione

Przepis (około 20 sporych kokosanek):

– 2 żółtka

– 1 średni dojrzały banan

– 2 łyżki miodu płynnego

– 100 g erytrytolu

– łyżeczka proszku do pieczenia

– pół łyżeczki sody

– 85 g masła / margaryny wegańskiej

– 180 g wiórek kokosowych

– 3 kopiaste łyżki skrobi ziemniaczanej

– kopiasta łyżka siemienia lnianego mielonego

– aromat kokosowy

Wykonanie:

Żółtka ucieramy z miosem i erytrytolem, dodajemy roztopione masło, rozgniecionego widelcem banana, aromat oraz pozostałe sypkie składniki. Mieszamy łyżką do połączenia się składników. Masa ma być zwarta i dość gęsta, ale żeby dało się uformować z niej kulki. Blachę do pieczenia wykładamy papierem i np. niewielką łyżką do lodów nakładamy jednakowe porcje w dość sporych odstępach. Pieczemy w 170 stopniach około 20 minut.

IMG_9720 obrobione IMG_9708 obrobione IMG_9717 obrobione

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *

Możesz użyć następujących tagów oraz atrybutów HTML-a: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>